بررسی تاثیر تجارت اجتماعی بر سیاست‌های توسعه اطلاعات و شبکه‌سازی فعالیت‌های کارآفرینانه بین‌المللی در بخش ماشین‌آلات کشاورزی
کد مقاله : 1042-QRPCU1
نویسندگان
سیدمحمد حسینی1، جواد مرادی سیاهکالی *2، حمیده میری اصل3، سیدجلال حسینی4
1مدیر آموزش
2دانشگاه مینهو پرتقال
3دانشگاه تهران
4دانشگاه آزاد اسلامی ساوه
چکیده مقاله
استقبال کاربران از تبادل اطلاعات و استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار تعاملی، موجب شده است که فرصتی برای شرکت‌های کارآفرین در حوزه بین‌المللی ایجاد شود تا بتوانند با شبکه سازی و توسعه اطلاعات، موقعیت کاری خود را با هزینه‌های بسیار پایین در بین مشتریان داخلی و خارجی خود ارتقا دهند. از همین رو در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر تجارت اجتماعی بر سیاست‌های توسعه اطلاعات و شبکه‌سازی فعالیت‌های کارآفرینانه بین‌المللی در بخش ماشین‌آلات کشاورزی پرداخته شده است.
پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها، توصیفی-پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش شامل 96 شرکت کارآفرین در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی شهر تهران می‌باشد که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری در دسترس، 80 شرکت به عنوان نمونه درنظر گرفته شد. داده‌های مورد نیاز از طریق پرسشنامة استاندارد شامل 24 گویه جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی صورت گرفت. نتایج پژوهش بیانگر تاثیر معنادار تجارت اجتماعی و ابعاد آن (سهولت استفاده، عوامل کارکردی و عوامل اجتماعی) بر توسعه اطلاعات و شبکه‌سازی فعالیت‌های کارآفرینانه بین‌المللی و ابعاد آن (توسعه اطلاعات و شبکه سازی) در بخش ماشین‌آلات کشاورزی شهر تهران می‌باشد.
کلیدواژه ها
تجارت اجتماعی، فعالیت‌های کارآفرینانه بین‌المللی، شبکه‌سازی، توسعه اطلاعات، ماشین‌آلات کشاورزی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر