نقش زنجیره های عرضه (چالش ها و راهکارها ) بعنوان رویکردی نوین برای توسعه استراتژی های مطلوب حکمرانی و امنیت غذایی در کشاورزی ایران
کد مقاله : 1023-QRPCU1
نویسندگان
مجید حسنی مقدم *1، رامین رادفر2، شهروز خرمی3
1عضو هیات علمی،مشاور معاون وزیر
2معاون دفتر
3عضو هیات علمی
چکیده مقاله
رقابت های جهانی در کسب و کارهای کشاورزی سبب شده تا شرکتهای تولیدی، درصدد اتخاذ روشهای نوآورانه باشند. فعالین کسب و کارها به منظور کسب مزیت رقابتی، نیازمند بهره گیری از الگوی‌های مناسبی همچون مدیریت زنجیره عرضه هستند. استفاده از فناوری اطلاعات در زنجیره عرضه، سبب ایجاد ارزش بیشتری در زنجیره شده است. به طور کلی مدیریت زنجیره عرضه بر افزایش انعطاف پذیری، پاسخ سریع و اثر بخش به تغییرات بازار شرکتها تاکید دارد. در این بررسی بمنظور ارائه اهمیت زنجیره در بازاریابی محصولات کشاورزی و رشد و توسعه آن، اهداف ایجاد زنجیره ها، نقش آنها در توسعه بازار محصولات کشاورزی ایران، تجارت خارجی، نقش تشکل ها و شرکت‌های تولیدی، کشت و صنعت‌ها در توسعه زنجیره، نقش دولت، مقایسه بازارهای نوین و سنتی و چالش های توسعه زنجیره ها مورد توجه قرارگرفته است. نهایتاً روش‌ها و راهکارهایی که بتواند به رشد و توسعه کشاورزی ,و همچنین بهبود حکمرانی در بخش کشاورزی و ارتقای شاخصه های امنیت غذایی کمک نماید، پیشنهاد شده است.
کلیدواژه ها
زنجیره عرضه، تشکل، بازار محصولات کشاورزی، تعاونی روستایی،حکمرانی کشاورزی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر